Dijital Dönüşüm Nedir?

26.07.2021


Dijital Dönüşüm Nedir?

 

Dijital dönüşüm, dijital teknolojilerin stratejik olarak benimsenmesidir. Süreçleri ve üretkenliği iyileştirmek, daha iyi müşteri ve çalışan deneyimleri sunmak, iş riskini yönetmek ve maliyetleri kontrol etmek için kullanılır. Dijital dönüşüm sayısız araçları, çözümleri ve süreçleri temsil eder. Etkili bir strateji, her benzersiz organizasyon için özelleştirilmiş olandır.

 

Modern iş ortamında rekabetçi kalabilmek için dijital dönüşüm bir zorunluluktur. Dijital bir çalışma alanı gibi faydalı teknolojileri stratejik olarak benimseme planı olmadan çok az kuruluş zamanın testine dayanabilir .

 

Dijital dönüşüm neden önemli?

 

Sürekli değişen küresel bir pazarda rekabetçi kalabilmek, bir kuruluşun yeni teknolojileri benimseme yoluyla hızla uyum sağlama yeteneğine bağlıdır. IDC, dünya çapında dijital dönüşümü sağlayan teknolojiler ve hizmetlere yapılan harcamaların 2022'de neredeyse 2 trilyon dolara ulaşacağını tahmin ediyor . Dijital dönüşümü benimseyen kuruluşlar, müşterilerini birden fazla kanalda keyifli deneyimlere çekmeye odaklanıyor.  Dijital dönüşüm şu konularda kilit bir rol oynar:

 

·       Müşteri deneyimi: Günümüzde tüketicilerin her zamankinden daha fazla seçeneği var. Bu, işletmelerin yalnızca yenilikçi ürünler veya hizmetler sunmakla kalmayıp aynı zamanda müşterileri memnun eden ve marka sadakatini artıran anlamlı etkileşimler ve deneyimler sunmaları gerektiği anlamına gelir. Bugünlerde yemek teslimatı için kaç seçeneğiniz olduğunu bir düşünün. Birini diğerine tercih etmenizin nedenleri, ister kullanımı kolay bir uygulama, isterse sorunsuz bir işlem, iyi bir müşteri hizmeti veya hızlı teslimat olsun, bir şirketin dijital dönüşümüne doğrudan bağlı olabilir.

 

·       Çalışan deneyimi: Bu, yalnızca iş gücünüze en yeni uygulamaları ve cihazları sağlamakla ilgili değildir; en değerli varlığınız olan çalışanlarınız için basit, modern ve daha tatmin edici bir deneyim yaratmakla ilgilidir. Araştırmalar, çalışan deneyimine yatırım yapan şirketlerin daha bağlı, üretken bir iş gücüne sahip olduğunu ve bunun da daha iyi bir müşteri deneyimi anlamına geldiğini göstermiştir. Dijital dönüşüm, kuruluşların yalnızca insanların ihtiyaç duyduğu araçları sağlamasına değil, aynı zamanda ihtiyaç duydukları her şeye her yerden anında erişmesine yardımcı olabilir.

 

·       Süreç optimizasyonu: Bir organizasyonun harika çalışan ve müşteri deneyimleri sunabilmesi, arka uçta sorunsuz bir şekilde çalışabilmesine bağlıdır. Kolaylaştırılmış iş akışları, dijital süreçler ve otomatikleştirilmiş görevler, kuruluşların verimlilik yaratmasının tüm yollarıdır.  

 

·       Ürün dijitalleştirme: Bu, akıllı bağlantılı veya sesle etkinleştirilen cihazlar gibi bir ürünü veya hizmeti geliştirmek için teknolojiyi kullanmak anlamına gelir. Dijital dönüşüm, şirketlerin yalnızca teknolojinin en ileri noktasında kalmasına yardımcı olmakla kalmaz, aynı zamanda sürekli yenilik yapmak ve hızlı değişime ve tüketici taleplerine uyum sağlamak için gerekli çevik altyapıyı oluşturur.

Dijital dönüşümden kim sorumlu?

 

İlk günlerde, dijital dönüşüm projeleri genellikle salt bir BT girişimi olarak görülüyordu. Ancak şimdi, dijital dönüşüm, iş dönüşümü ile gerçekten eş anlamlıdır. Herhangi bir dijital dönüşüm girişimi için bu unsuru göz önünde bulundurmak şart.  Ayrıca, bir teknoloji yatırımının kârlılığı doğrudan nasıl etkileyeceğini göstermek de önemlidir. BT ve İK dijital dönüşüme öncülük ediyor Dijital dönüşüm, BT'yi arıza/düzeltme zihniyetinden çıkmaya ve bunun yerine kuruluş genelinde değişimi kolaylaştırmaktan sorumlu stratejik bir iş ortağı olmaya zorladı. Müşteri ve çalışan deneyimlerinin bu kadar sıkı bir şekilde iç içe geçmesiyle, BT ve İK artık bir şirketin dijital dönüşümünde ortak bir paya sahip. Artık sadece en son teknolojiyi sağlamakla ilgili değil. Bir Economist Intelligence Unit raporuna göre, ankete katılan neredeyse aynı sayıda BT ve İK yöneticisi (sırasıyla yüzde 74 ve yüzde 75) çalışan deneyimini iyileştirmekten kişisel olarak sorumlu hissediyor. CIO'lar ve CHRO'lar, mevcut teknolojilerin hem İK hem de güvenlik politikalarına bağlı kalarak insanların ihtiyaçlarını tam olarak desteklediğinden emin olmak için yakın iş birliği içinde çalışmalıdır. Bu, paylaşılan hedefler, planlama süreçleri, işlevler arası beceri kümeleri ve yeni KPI'lar dijital dönüşümü bilgilendiriyor

BT ve İK, çalışan deneyimini ve dijital dönüşüm girişimlerini planlama ve uygulama sorumluluğunu paylaşırken, çalışanların ihtiyaçları ve istekleri konusunda net olmaları önemlidir. Bunu yapmanın bir yolu, düzenli çalışan anketleri veya sürekli olarak odak grupları yürütmektir.

 

Başarılı bir dijital dönüşüm stratejisinin faydaları

 

·       Artan mobilite: Tüketiciler yalnızca mobil cihazlarda günde birkaç saat harcamakla kalmıyor, çalışanlar da akıllı telefonlara, tabletlere ve dizüstü bilgisayarlara bağlı. Çevik şirketler  , insanların ofiste sahip olduğu deneyimin aynısını sunan mobil çözümlere ihtiyaç duyar  . Birçok dijital dönüşüm projesi, hareketliliği ana tema olarak alır. Son kullanıcı deneyimlerini mobil platformları içerecek şekilde genişletmek, modern işletme için esastır. Sektörler genelinde şirketler,  üretkenliği artırmak , operasyonel verimliliği artırmak ve memnuniyet oranlarını iyileştirmek için mobil yeteneklerden yararlanır .

 

·       Veri güvenliği: Etkili dijital dönüşüm projeleri , özellikle bağlı cihazlar ve büyük veri çağında bir kuruluşun veri  güvenliğine olan bağlılığını destekleyebilir  . İlgili veri egemenliği sorumluluklarını göz önünde bulundurarak, paydaşlar, özellikle büyük miktarda hassas bilgi emanet edildiğinde, kullanıcı bilgilerinin korunması konusunda dikkatli olmalıdır. Küresel olarak, şirketler bir dizi uluslararası gizlilik yasasına tabi olabilir. Bunlar herhangi bir dönüşüm stratejisine yansıtılmalıdır.

 

·       Gelişmiş kullanıcı deneyimi: İşletmeler, yalnızca işlevsellikleri için değil, aynı zamanda  daha basit ara yüzler ve daha sezgisel etkileşimler yoluyla çalışan üretkenliğini artırma yetenekleri için de yeni teknolojileri benimsemeye başlıyor  . Kullanışlı kullanıcı ara yüzlerine sahip kurumsal uygulamalar, arka uç verimli olsa bile çalışanların işini zorlaştırabilir.

Dijital dönüşümün ortak zorlukları nelerdir?

 

Strateji ile liderlik yapamama Dijital dönüşüm, tek seferde yapılan bir proje değildir. Bu, sürekli olarak beslenmesi ve geliştirilmesi gereken devam eden bir süreçtir. Büyük resme nasıl uyduğuna bakmadan teknolojiyi uygulamak, faydadan çok zorluk yaratabilir. Dijital dönüşüm bir vizyonla başlamalı ve her proje bu vizyondan yola çıkmalıdır. Vizyonunuzu düşünürken, iş amaçlarını ve hedeflerini ve bir dijital dönüşüm stratejisinin bunları nasıl destekleyebileceğini akılda tutmak zorunludur. Bu aksiyonun işe yarayabilmesi için firmada doğru liderlik  yaklaşımıve doğru stratejinin seçilmesi gerekmektedir. Herhangi bir yeni proje teklif ederken, işi nasıl desteklediğini ve kârlılığı nasıl etkileyeceğini göstermek önemlidir. Liderlik katılımı güvence altına alındığında, projenizi etkileyecek tüm bütçe zorluklarından kaçınabilirsiniz.   Geçmişte dijital dönüşümden yalnızca BT sorumluyken, artık durum böyle değil. Bu, organizasyon genelinde işlevler arası bir çaba haline geldi ve bu nedenle hem liderlerin hem de çalışanların dahil olması gerekiyor.

Liderler, çözümü günlük olarak gerçekten kullanan insanlarla etkileşime girmeden yeni bir teknoloji parçasını uyguladığında, şirketin ihtiyaçlarını gerçekten karşılamayan bir araca yatırım yapma riskini alırlar. Liderler, çözümün düzgün çalıştığından ve yeni zorluklar getirmediğinden emin olmak için son kullanıcı deneyimlerine dair iç görüye ihtiyaç duyar.

Yeni bir yatırımın ilk aşamalarında, karar vericiler çalışanlara mevcut sistemle ilgili deneyimlerini sormalı ve sürecin nasıl iyileştirilebileceğine dair iç görüler almalıdır. Ardından, yeni çözümün uygulanması sırasında paydaşlar, teknolojiyi aktif olarak kullanan kişilerden geri bildirim almaya devam etmelidir. Zamanla, bu geri bildirim döngüsünden elde edilen iç görüler, sürekli iyileştirme döngüsüne katkıda bulunarak ek dönüşümlere yardımcı olacaktır.

Share this post with
Bunlara da Göz atın

Benzer İçerikler

  • Dijital Dönüşüm Nedir?

    Dijital dönüşüm, dijital teknolojilerin stratejik olarak benimsenmesidir. Süreçleri ve üretkenliği iyileştirmek, daha iyi müşteri ve çalışan deneyimleri sunmak, iş riskini yönetmek ve maliyetleri kontrol etmek için kullanılır. Dijital dönüşüm sayısız araçları, çözümleri ve süreçleri temsil eder. Etkili bir strateji, her benzersiz organizasyon için özelleştirilmiş olandır....